Saturday, 31 December 2011

IMAN di hati buat kita rasa Yakin dan redha



"dengan IMAN kita akan yakin UJIAN dan CABARAN itu datang Daripada ALLAH..IMAN menimbulkan rasakan Rasa Baik sangka, rasa Pengharapan dan keyakinan kepada Pembelaan Allah"...
" Stres kah kita kalau sentiasa merasai dan meyakini  bahawa Allah yang MAHA kaya bersama dengan kita dalam menghadapi masalah kewangan kita?? Stres kah kita kalau kita sentiasa meyakini Allah yang MAHA Penyayang akan mengampunkan segala kesalahan yang kita buat??"
~ tulisan PAHROL MOHAMAD JUOI dalam majalah SOLUSI edisi 39 ~


Stres kah diri andai merasai dan meyakini bahawa Allah yang MAHA MEMberi PERTOLONGAN dan mendengar rintihan HambaNYa dalam meyiapkan tesis yang mana rujukan kurang dijumpai???
(muhasabah utk diri yang serba lemah ini)

i just want to share something with u readers..
Satu hari, saya pergi ke kedai buku POPULAR yang paling besar di JUSCO, TEBRAU CITY..
mencari-cari buku untuk bahan2 rujukan tesis saya  yang bertajuk "KAEDAH MENANGANI STRES MENURUT PERSPEKTIF AL-QURAN & AS-SUNNAH"
cari punya cari, Alhamdulillah jumpa 2 buku di bahagian bacaan versi bahasa melayu  walau tajuk tidak khusus tentang stres..selepas itu, usaha lagi mencari di bahagian bacaan versi English..puas mencari, ttp tiada..
tiba-tiba mata saya tertarik dengan perkataan STRES MANFAAT DAN MUDARAT pada sebuah majalah. Ada satu shj di situ..nak tau majalah apa??
Majalah SOLUSI laa..edisi baru..edisi 39..apa lagi, saya terus ambil dan terus ke kaunter utk membayar..
setelah pulang, saya cerita pada ibu saya..sama-sama kami berfikir..
Allah Maha membantu hambaNya..tidak saya sangka, majalah bahasa melayu berkaitan dengan tajuk tesis saya yang mmg kurang buku rujukan nya (tak tau laa kalau saya ni tak pandai nak mencari)  dijumpai di tempat bacaan versi English..satu je majalah nya di situ..dan Allah izin saya yang jumpa...Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...

ingat lagi video yang pernah saya post di sini..
ada kata2 yang saya suka..

" GOD (ALLAH) is like that..When we are hurting and fighting to finish, He will comes and Help Us.."


(^_^) 
     alhamdulillah...
pohon doa dari kalian.. 

No comments: